Dagens zombiefilm: Zombie Massacre 2: Reich of the Dead

Oftast inte, men ibland önskar jag att jag kollat in IMDB innan jag kollat på filmen. Zombie Massacre 2: Reich of the Dead är en film som jag borde gjort det eftersom den har 2,5/10 i betyg. Jag förväntat mig en zombienazirulle utan större kvaliteter men det här var betydligt sämre. Under de första 30 minuterna fick vi inte se en enda zombie, utan bara följa fyra amerikanska soldater på fiendemark under andra världskriget. Dålig skådespeleri, taffliga dialoger och klyschor var det som kom ut av den halvtimmen. Sedan kom det faktiskt några zombielika varelser som blev nedskjutna. Men vi fick också helt obegripliga tillbakablickar till huvudpersonens barndom. Jag kunde inte skaka av mig känslan av att regissören ville ha med tillbakablickar för att skapa något slags djup i filmen, eftersom det inte tillförde något alls.

Som vanligt i zombienazigenren så var det en tysk vetenskapsman som vill skapa supersoldater som vapen i kriget. Det här berättade han för den sista kvarvarande soldaten i filmens slutskede. Är du inte Eva Kingsepp (dvs Sveriges enda forskare på Nazizombier) så rekommenderar jag inte att du kollar på den här filmen. Men läs gärna vad hon skrivit om nazizombier, för det är väldigt intressant. Vill du se bra zombienazifilmer rekommenderar jag Död snö ett och två.

 

Publicerat på mars 6, 2016, i litteratur och film och märkt . Bokmärk permalänken. 1 kommentar.

  1. Tack för ditt tips att undvika filmen! Intressant hur de formligen vältrar sig nazistiska symboler i inledningen av trailern.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.