Zombieöverlevnad – din guide till apokalypsen är ute nu!

Nu går det att beställa boken på Internetbokhandlar eller på www.apartforlag.se. Stort tack till alla som kom på releasefesten i Liffeys källare. Det var typ 200 pers som lyssnade på när jag blev intervjuad av Sveriges enda nazizombieexpert Eva Kingsepp (läs hennes gästinlägg om nazizombier här) och suveräna Gravmaskin som kvällen till ära spelade tre klassiska zombiefilmslåtar. Också tack till Püssy a Go Go, Apart förlag och Jimmy Wallin som ritade fina bilder i böckerna vi signerade. Den här bilden är nog den jag gillade bäst:

OBS använd inte gitarren för att döda zombier på riktigt

OBS använd inte gitarren för att döda zombier på riktigt

Det här bokskrivandet har varit en lång men rolig process. Jag kommer ihåg hur jag för drygt ett år sen satt på tunnelbanan på väg hem från jobbet när Johan från Apart förlag ringde och undrade om jag inte ville skriva en bok. Som jag fattat det så föreställde han sig att det skulle vara typ ”best of mina blogginlägg” och jag tänkte då att det skulle vara zombieöverlevnadsskola med typ enrutingar, men ju mer jag tänkte på det desto mer insåg jag att det behövdes en bok som kunde användas på riktigt. Och jag insåg att det fanns en del ämnen jag var tvungen att läsa in mig på.

Ett nästan färdigt manus testades som kurslitteratur på zombiekursen i höstas och boken är tänkt att också kunna vara kurslitteratur på zombiekurser. Om någon är sugen på att hålla kurser så är det bara att kontakta mig så kan jag hjälpa till med kontakterna till ABF. Det är skitroligt så gör det! Idagsläget verkar det bli kurser i Stockholm, Jönköping och Uppsala.

Boken finns i några väl valda butiker också. Vad jag vet finns de på Aspuddens bokhandel och Adisgladis (som säljer en del eko/off grid grejer) i Stockholm. Men de kan finnas på Scifibokhandeln. Det ska gå att säga till i andra bokhandlar så tar de in den. Tipsa gärna om ni vet bokhandlar som har tagit in den så jag vet.

Nu vill jag också ut och föreläsa om boken. Jag har några föredrag inplanerade i vår men har plats för några till.

Adisgladis skyltfönster

Adisgladis skyltfönster

Posted on december 15, 2014, in Att överleva, litteratur och film, zombies i allmänhet and tagged , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

