Överleva zombiekatastrofen – Utgångspunkt hotellrum

Har du funderat på vad du skulle göra om det blev zombiekatastrof medan du av någon anledning bodde på hotell i någon annan stad? Det hade faktiskt inte jag förrän Doomlobbyn skrev något om det på Twitter. I dagarna hade jag möjlighet att bo på hotell och testa zombiesäkerheten. Det var First Hotell Jörgen Koch i Malmö (ett hyfsat billigt hotell).

Dörrarna var inget vidare och jag tror inte de skulle hålla så många timmar med klösande. Sverige har ganska hårda regler för brandutgångar och de var bra utmärkta. Det fanns också branddörrar som förmodligen är svåra att forcera för zombier.

Jag utgick från att jag inte hade någonting alls med mig och gjorde en lista på tio saker jag skulle ta med.
– Tvål (skulle jag klara mig från Malmö är ju renlighet a och o för att hantera hygien
– Påslakan (det skulle vara det jag bar med mig allt i)
– Filt (Värme etc)
– Ett stolsben som skulle kunna fungera som ett vapen (det verkade ganska lätt att bryta av)
– Glas (underlätta drickande)
– Soppåsarna som fanns under soppåsen i papperskorgen (plastpåsar kan användas till mycket)
– Metallrör som sitter i duschen (skulle nog kunna slitas bort ganska enkelt och användas till något)
– Handduk (bra att ha till mycket).
Sen fanns det inget mer som jag skulle ta med mig tror jag så det blev inte ens tio grejer. Men saker som kan finnas på andra hotell och är användbara är allt i minibaren och ett duschdrapperi.

På det stora hela är det inte mycket bra utrustning som finns. Men med lite kreativitet kan du ändå komma en bit på vägen med det du hittar på ett hotellrum. Glöm inte att MacGyver är din ledstjärna i överlevnadssituationer.

Posted on juli 7, 2014, in Att överleva and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Mörkläggningsgardinen i mitt hotellrum är ganska stabil och väldigt stor. Skulle nog kunna användas till att bygga vind/regn-skydd med.
    Hotellrum med trinettkök (som det jag bor i) har dessutom tillgång till bestick och andra matberedningsföremål (och en kniv jag inte skulle sticka i min värste fiende, men den kan säkert skäras rep eller nåt med).

  2. Papper och penna brukar alltid ligga framme i hotellrum, det kan vara bra att ha. Utomlands har jag fått en tändsticksask vid askfatet åå rummet, men det känns väldigt osannolikt i Sverige.

Kommentera

