Överleva zombiekatastrofen 2014?

Snart är det nytt år och då är det tid att verkligen ta sig i kragen och börja göra något åt laster en tidigare haft. Eller så tänker du att nästa år är året du börjar förbereda dig på zombiekatastrofen. Det finns såklart en massa nyårslöften som kommer att hjälpa dig. Jag läste till exempel om en som skulle ha som utmaning att sova utomhus minst en natt per månad under hela året. Ett annat nyårslöfte kan ju vara att verkligen göra färdigt din bug out bag (ta gärna hjälp av zombieöverlevnadskalendern jag gör med Apart förlag).

Mitt perspektiv på att zombieöverlevnad är att böcker och filmer ger oss en hollywoodifierad bild av hur zombieapokalypsen blir. Det finns en del kunskap vi kan extrahera därifrån, men våra lärdomar om hur det blir och hur vi reagerar måste gå genom forskning på andra katastrofer och kriser. Så om du är lat och inte orkar komma på något nyårslöfte så kommer här ett par tips:

Lär känna dina grannar (mitt nyårslöfte för ett par år sen var att lära känna två personer i mitt hus oberoende av varandra – jag misslyckades)

Börja träna (det räcker med att gå två pass i veckan på Friskis och svettis, men helst ska du följa mitt träningsprogram)

Utsätt dig för nya situationer (lek strömavbrott och kolla hur du klarar dig, eller

Gå en överlevnadskurs med SÖS 

Gå en zombieöverlevnadskurs på ABF

Mitt nyårslöfte blir att skriva en bok om att överleva zombiekatastrofen. Wish me luck!

Vad är ditt zombieöverlevnadsnyårslöfte? Skriv i kommentarerna!

Posted on december 12, 2013, in Att överleva and tagged , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

