Öppna konservburk utan konservöppnare

Ok, ibland måste man testa lite grejer och helt enkelt erkänna att man är ett barn. Jag blev tipsad av Doomfrämjandet om den här guldklimpen till video och vi bestämde oss för att testa på varsitt håll.

I korthet kan man säga att det funkade väldigt bra i cykelförrådet men väldigt dåligt på balkonggolvet. Det gick liksom hål och började läcka ut vätska efter ett litet tag på balkongen, men hur jag än klämde på den så sprack inte locket upp. Men på cykelförrådets golv behövdes det kanske bara 25-30 gnugg fram och tillbaka och sen ett kläm innan locket gick upp.

Sätt på er bästa kravallhandskarna och try this at home!

Burken till höger testades mot cykelförrådsgolvet

Burken till höger testades mot cykelförrådsgolvet

Glad i hågen innan jag testade balkongen.

Glad i hågen innan jag testade balkongen.

Posted on november 19, 2013, in Att överleva and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 7 kommentarer.

  1. Coolt, jag behöver inget golv, gör hål på dem med två fingrar.

  2. Vi gjorde ett försök med en inköpt burk tonfisk, som kan beskådas här:

    Mythbustingomdömet är ett definitivt ”plausible” även om vi tröttnade på att fila efter bara någon minut. Men jag tror det är enklare att öppna större burkar som har mer klämmyta. Samt givetvis om man är lite klok och har handskar på sig så man inte är livrädd att få tonfisk, metallfilspån och grus i ett blödande sår på handen.

    • Jag önskar verkligen att det här bli en sån där internetfluga.

      • 🙂 det gör inte jag. Om det kräver att återigen besudlas med tonfisk! 🙂

        Förresten är du hjärtligt välkommen även till min (survivalist/prepper-) blogg.

        http://praeparatus.blogspot.com

        Kom m tips! Såga! Delta!

        Välkommen.

      • Jag körde ju kikärtor. Mycket mindre äckligt på alla sätt och vis. Tack för tipset på sida, ska kolla in!

      • Hm… kikärtor. Det hade varit nice. Mindre läskig doft på ”utsöndringarna”. Vi gick helt enkelt efter billigaste burken på ICA Globen. Även om den megastora burken med ankconfit hade adderat någon sorts bisarr panache till aktiviteterna.
        Var också lite sugen på burk med något man kunde tänka sig att äta, som persikor eller annanas, men alla burkar vi hittade på den avdelningen hade sån där drag-ring.
        Och någonstans drar även jag gränsen för hur fånig man får vara på Internet 🙂

Kommentera

