Näe, nu tröttnade jag på We´re Alive

Jag har aktivt följt Podcasten We’re Alive i över ett år nu, men har tröttnat rejält de senaste månaderna. Jag tycker de helt slutat föra handlingen framåt och handlingen har blivit fragmenterad genom att de olika huvudpersonerna är på olika ställen och lever sina liv parallellt. Fram till typ det 25:e kapitlet funkade det bra, men nu är det för trögt. Det är synd för så vitt jag vet finns det ingen annan bra podserie i att överleva zombiekatastrofen (tipsa gärna om ni vet någon). Serien skulle kanske funkat om man kunde lyssna sig igenom hela på en gång men att vänta 1-3 veckor på nästa 20 minuters program blir ohållbart. Jag vet inte om de tänker utifrån ett bokformat men som den är nu håller det inte längre.

Utöver det tycker jag serien blivit mer grabbig [insert valfritt stereotypt skämt om att tjejer är från Venus] på ett helt onödigt sätt. Men för dem som ännu inte lyssnat på något rekommenderar jag verkligen att lyssna. Jag skrev tidigare och rekommenderade serien här. 

Posted on augusti 21, 2012, in litteratur och film and tagged , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

