Monster Island

Jag har precis läst klart Monster Island. En av de första riktigt bra skönlitterära zombieböckerna jag läst (nu ska kanske jag också erkänna att jag läst ganska, ehh väldigt få). Vad jag gillar med den är att den är oortodox i sin syn på zombies och att man på grund av det inte riktigt vet vad som ska komma och förvånas och roas omvartannat över ganska rolig grepp i en hyfsat förutsägbar genre. Jag blev lite pepp på att läsa prequellen Monster Nation också, men det finns ett par böcker före på Att läsa listan. Bland annat Zompoc som känns som en mer seriös zombieöverlevnadshandbok än Max Brooks Zombie Survival Guide. Men mer om det senare. Mycket mer.

Om du vill läsa en recension med spoilers om Monster Island tycker jag du ska kolla in Swedish Zombie.

Posted on mars 11, 2012, in litteratur och film and tagged . Bookmark the permalink. 6 kommentarer.

  1. Ja jäklar, vad jag spoilar den boken faktiskt. Ähum! Men du borde flytta upp de två andra böckerna i din läshög, så får vi se vad ditt omdöme blir.

  2. Tjena,

    Vilka andra böcker har du på din lista? Please share! 🙂

    A

  3. Anna: Det kommer mer boktips, men till skillnad från Swedish Zombie är jag är långsam läsare. På den bloggen finns dock hur mycket nytt som helst. Men håll koll så kommer mer.

  4. Hej och välkommen tilll zombiebloggosfären dit även jag sällar min rara nuna allt som oftast.

    Dock ska du (igen) ha spö för plural-s. Jag gick din kurs och jag är rätt säker på att jag sade det då också. En del får man minsann säga till om och om igen. 😉

    Här kan man också läsa mer om Monster island, hyfsat spoilerfritt: http://feuerzeug.wordpress.com/2011/03/02/en-zombies-liv-och-lustar/

    Författaren David Wellington är förresten sjukt lik Leonard Hofstadter:
    http://feuerzeug.wordpress.com/2011/02/23/i-zombiens-huvud/

  5. hejhej! Kul med ny zombieblogg (trots den redan påpekade pluralformen 😉 Här ännu en rec. av Monster Island http://zombie.bloggagratis.se/2008/02/20/522257-monster-island-a-zombie-novel/

  1. Pingback: Zombiepost | Ambjörn Hedblom

Kommentera

